Zuidelijkste plaatsje van de hele wereld - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Anouk Wildt - WaarBenJij.nu Zuidelijkste plaatsje van de hele wereld - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Anouk Wildt - WaarBenJij.nu

Zuidelijkste plaatsje van de hele wereld

Door: AnoukenFelix

Blijf op de hoogte en volg Anouk

29 Oktober 2010 | Argentinië, Ushuaia

Ola Allemaal,

Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties! We hebben weer een hoop meegemaakt dus dan plaatsen we weer een verhaaltje! Waar waren we gebleven, we gingen naar Santiago!

Tijdens de busreis van Mendoza naar Santiago was de grensovergang een enorme ervaring! We hebben namelijk 3 uur eerst in de file gestaan voor de border! Toen wij eenmaal aan de beurt waren wisten we waarom, namelijk: Alles echt alles wordt serieus uit de bus gehaald, en wordt vervolgens door een scanner gehaald voor drugs, fruit enz. Vervolgens wordt je helemaal onderzocht door een hond die aan je bagage en aan ons ging ruiken! En de hele bus werd bespeurd door de hond op drugs, dus ja toen begrepen we wel dat 3 uur wachten heel normaal was.
Onderweg was het uitzicht door de Andes heen erg mooi, met allemaal wijngaarden eromheen en besneeuwde bergtoppen!
Toen we ´s avonds aankwamen in Santiago, hostel gezocht (na 2 uur zoeken, goedkoopste gevonden van 16 euro per nacht p.p in een dorm! `s Avonds chinees gegeten, toen kwamen tot de ontdekking dat de lift waar de mijnwerkers in chili meegered waren, als monument stond bij het paleis van santiago. Volgende ochtend vroeg opgestaan om naar de lift te gaan kijken. Toen we aankwamen was er net de wisseling van de wacht, erg spectaculair. Daarna in de rij gestaan omdat felix perse met de lift op de foto wilde.
Vervolgens hebben de bus gepakt naar Valparaiso. Erg leuk hostel, europese eigenaar, met zelfs een ontbijt met geitenkaas! De twee dagen door Valparaiso gelopen, naar Museo a Cielo Abierto geweest. Dat is een wijk vol met geschilderde huizen en kunstwerken. Erg mooi. Met de nachtbus naar Pucon, dat is het lake district alweer! We hadden uitzicht vanuit het hostel op de actieve vulkaan Villarica. Verder dorpje doorgeslenterd. Volgende ochtend vertrokken naar Argentinie, San Martin (erg leuk plaatsje aan een meer). Toen een australisch stel ontmoet in de bus, de busreis mee opgetrokken. De busreis van San Martin naar Bariloche kwamen we over de zeven meren route, erg erg mooi! Alleen was de batterij van beiden camera`s leeg, dus de laatste 1,5 uur staat met zonsondergang in ons geheugen gegrift.
Bariloche is een erg mooi ski gebied. We kwamen laat in de avond daar, dus maar gelijk bij het eerste hostel in een dorm geslapen. Volgende dag zijn we opzoek gegaan naar iets anders, en toen vonden we zelfs alles voor ons zelf met 2 persoonsbed voor minder dan de dorm.
Stadje verkent die dag, warme kleding gekocht. Maandags zijn we met de local bus naar het nationaal park Nahuel Haupi gegaan, fiets gehuurd.
Een route van 30 km gefietst, enorm zware rit, up en down hill continu. Dus hebben samen wat afgevloekt. Gepicknickt aan het meer. Zelfs op de panorama plaatsen geweest, voor de foto`s.
Na de fietsroute zijn we naar de stoeltjeslift gegaan, cerro campanero. Enorm mooi uitzicht over het hele lake district. En aangezien Bariloche de chocolade stad van Argentinie is, hebben we natuurlijke en doosje chocolade gekocht.
Dinsdag om 17 uur vertrokken naar Commodoro Rivadavia, daar was niks te doen, dus gelijk doorgegaan naar Puerto San Julian. Again niks te doen, dus gelijk de bus doorgepakt naar Rio Gallegos! Daar geslapen, volgende ochtend de bus gepakt naar Ushuaia! Het meest zuidelijkste stadje van de hele wereld! Echt top hier! Stempel in het paspoort ervan! Maar wat een busritten van 22 uur en van 15 uur. Maar dan ben je ook ergens. Tijdens de busrit van 15 uur een belgisch stel ontmoet, daar trekken we nu mee op.
Vandaag zijn we naar het nationaal park Tierra del Fuego geweest, erg mooi met bevers en mooie omgeving.
Zaterdag, morgen, zullen we vertrekken naar Puero Natalles in Chili. Om naar Torres del Paine te gaan en te bekijken.

Natuurlijk nog wat weetjes, wist je dat:
- Felix altijd enorm chagerijnig is met verhalen op de site plaatsen, omdat het onzin is en te lang duurt.
- Belgen en Australiers hebben een zwakke blaas
- De stoeltejs lift is meer voor bejaarden, kwamen we achter.
- Chocolade is Bariloche is erg lekker.
- Patagonie net zo duur als London is.
- We spelen geen clown om geld te verdienen maar jatten boeken en jam enz.
- Anouk weer erg kan vloeken als ze up en down hill moet fietsen.
- Typen op een franstallig toetsenbord erg klote is.
- De oost duitse grens was makkelijker te passeren dan de chilleense nu.
- Voor onze volgende reis hebben we al gratis slaapplaatsen in Australie.
- Dat volgens de apotheek Anouk last heeft van een allergie voor beestjes hier, bedbugs.. Waaaaahhhh

Nou dat was het wel weer, tot snel.
Ciao
Kus ons

• 30 Oktober 2010 - 01:14

Luc:

Goed bezig!

• 30 Oktober 2010 - 10:54

Jan En Jenneke:

Toch maar blijven Anouk ondanks Felix'weerstand. Prachtig al die verhalen en mooie fotoos. Wat zien jullie veel zeg. En het ontmoeten van al die andere backpackers lijkt ons ook erg leuk. Ga zo door en blijf ervan genieten. Groeten en kus.

• 30 Oktober 2010 - 10:55

blijven schrijven bedoelen we. Gr nogmaals

• 30 Oktober 2010 - 12:22

Sarah:

Jullie maken echt veel mee:)!! Mooie foto's! Ga zo door, ga zo door...:D
    kusjeXX

• 30 Oktober 2010 - 13:01

Franka:

veel niet zo mokken, wij moeten toch weten wat jullie daar doen!! het ziet er heel goed uit. en over bed bugs gesproken, moet je eens aan veroni vragen.....

• 30 Oktober 2010 - 13:02

veel moet feel zijn. wij hebben als familie een beetje een type gebrek!! zeker ook een frans toetsenbord, hahaha

• 31 Oktober 2010 - 13:36

Carly:

Joehoe! Het is maar goed dat jullie alle tijd hebben want met alle wachttijd tot nu toe opgeteld had je volgens mij al zo'n 2 keer de trip kunnen maken ;)
    Merk je er trouwens iets van, als een vulkaan actief is?
    Once again: veel plezier nog! kusjes!!

• 31 Oktober 2010 - 13:49

Marieke:

Jeetje minina wat vliegen jullie Zuid Amerika door. Jullie kunnen vast geen bus meer zien als jullie terug zijn. Hoe is het met de wagenziekte??? Torres del Paine... Ik ben jaloers... daar wil ik nog zoooooo graag naar toe. Lijkt me echt GEWELDIG!!! Veel plezier nog

• 31 Oktober 2010 - 16:39

Lotte:

wat een verhalen zeg, leuk om telezen wat jullie zo al meemaken..dan is het toch wel saai hier..:)
    Geniet!!! Liefs lot

• 31 Oktober 2010 - 18:58

Oma Sophie:

kinderen wat zien jullie veel het is schitterend wat jullie allemaal zien en beleven veel liefs oma

• 01 November 2010 - 01:42

Mariska:

Weer super verhaal..Lees ze met bewondering en jaloersie, nog steeds.
    Kus Love U en mis you

• 01 November 2010 - 18:22

Piet:

In zeeland hebben ze ook bedbugs!! :) het ziet er allemaal weer top ui!

Xx

• 01 November 2010 - 22:57

Lambert En Els:

Heel veel groetjes uit het ook zo mooie Jandia, ook namens Gert en Mir. Fijn dat we jullie kunnen zien!

• 02 November 2010 - 11:51

May:

Ha Felix en Anouk,

Het ziet er allemaal super uit. Altijd leuk zo'n site, blijf je toch op de hoogte van alles!

Veel plezier en goed uitkijken!!

xx May!

• 02 November 2010 - 20:26

O.Theo - T. Gerry:

Hoi Anouk en Felix,
    Wat 'n schitterende foto's zeg, o, echt fantastisch! Zeg maar tegen Felix dat 't echt geen onzin is want we genieten er zoveel van. Wat 'n natuur, en die meren, te gek gewoon. Wat cool dat jullie die lift gezien hebben, dat was toch 'n geweldige redding daar.Kon je er niet even in voor de foto? Emotioneel allemaal.Nou, nog veel plezier en 'n dikke kus van ons. Doei troelie.XX

• 04 November 2010 - 18:18

Joep:

Lekker bezig luitjes.

Topavontuur!

• 07 November 2010 - 11:27

Gloe:

Dat jullie niet gaan skien joh?! Genoeg sneeuw!!!!

• 07 November 2010 - 22:09

Milou:

Schatjes!! Tijd voor een nieuwe updateeee! Ben benieuwd naar de nieuwe stand van zaken. Verhalen blijven heerlijk!!