Strand, Uruguay en Buenos Aires! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Anouk Wildt - WaarBenJij.nu Strand, Uruguay en Buenos Aires! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Anouk Wildt - WaarBenJij.nu

Strand, Uruguay en Buenos Aires!

Door: AnoukenFelix

Blijf op de hoogte en volg Anouk

15 December 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Ola Chickos,

Hier zijn we weer voor het ener laatst met natuurlijk een fantastisch verhaal. Bedankt voor jullie lieve en leuke reacties..

Waar waren we gebleven ohja, de busreis van 21 uur. Dat was een hel want de bussen in Brazilie zijn net zo slecht als in Ecuador, alleen 4x zo duur. Afzetters.. Maar die maandag kwmaen we dus aan in ons hostel op het schiereiland Santa Catharina. Hartelijk ontvangst alleen werden we gedropt in een vieze oude kelder. Maar we waren zo moe van de busreis dat we geen zin hadden om te klagen, dus volgende ochtend geklaagd, zoals nederlands dat zo mooi kunnen. Toen werden we naar het andere hostel verplaatst iets verder op, op het eiland. Brazilianen liegen alles bij elkaar, dus dat klopte weer niet, maar goed toch maar besloten te gaan slapen in een dorm voor 45 euro (12 pers 1 badkamer). Gekke werk.. Die dag beetje relax gedaan, ´s avonds met alle mensen uit het hostel gegeten, mexicaanse avond. Daarna zijn we met een groepje naar een samba feestje gegaan. Felix stond buiten met de jongens te roken, met een pils in zijn hand. En ik en de meiden waren binnen aan het dansen. Toen vroegen de locals ons om samba te dansen. Hij zou het wel leren aan mij.. Oke! Vervolgens hadden meer locals in de gaten dat ik het wel aardig op pikte, dus stuk voor stuk vroegen ze mij te dans.. Fel kwam af en toe even om de hoek kijken.. Ze snapte niet dat Felix niet van dansen hield/houdt. Nou ik ook niet!!!
Volgende ochtend, hoorde we van een appartementje dichtbij het strand voor 20 euro... Dus gelijk daarheen gegaan en gezegd dat we dat deden. Super lief braziliaans gezin, die met handen en voeten ons dingen duidelijk probeerde te maken in het portugees. Heb je net Spaans onder de knie, krijg je dit.. Ja hallo!

We zijn een weekje in het appartement gebleven. Heerlijk op het strand liggen zonnen, strandwandelingen gemaakt, spelletjes gedaan (moet iets zonder tv en boeken). Capairinha avond samen gedaan, volgende ochtend katers.. Erg veel gelachen en gerelaxt samen na zoveel reizen.. Zelf heerlijk maaltijden gekookt. Ook een dagje naar Florianopolis gegaan en naar een ander dorpje op het eiland. Natuurlijk op de laatste dag strand, waren we in de golven aan het ouwe hoeren samen, voelde ik weer iets in mijn zij en op mijn been.. Wat hetzelfde voelde als die verdomde kwal in Italie. Maar een echte verpleegkundige als ik heeft natuurlijk, haar kwalenzalf bij.. hahaha. Laatste avond zijn we uiteten geweest, kregen we een enorm garnalenschotel...mmmwwmmm! Mijn moeder was in deze week ook 50 jaar geworden, dat was wel even gek om daar niet bij te zijn. Maar de hele familie gezellig gezien op skype! Love skype!

Vervolgens van onze lieve huisbasin Maria afscheid genomen. Erg lieve vrouw, dikke afscheidknuffel gehad. Toen op weg naar Uruguay, de busreis was toppie (argentijnse maatschappij doet wonderen). Hoefde zelfs de bus niet uit bij de border. Dagje Montevideo, door de stad geslenterd. Naar de Pier geweest, maar dat was enorm saai en lelijk. Volgende dag zijn we naar Colonial del Sacremento gegaan. Leuk oud stadje met veel bloemen en een leuke pier. Daar beetje rondgeslenterd en ´s avonds naar de zonsondergang gekeken. Volgende dag met de seacat boot naar Buenos Aires gegaan. Misselijk makende boot, aldus felix. Het ging zo goed... Maar wel de hele skyline gezien van B.A.

Een warm onthaal in het hostel in B.A., ze vonden ons erg bruin geworden. Altijd leuk om te horen. Spullen uitgepakt en uiteten geweest. Volgende dag zijn we het centrum in gegaan, geshopt! Woheoe. ´s Avonds gingen we boodschappen doen bij de groentenboer, toen kwam er een enorme plensbui/omweer uit de lucht vallen. Kreeg een paraplu van de groentenman, hij zei als grap deze is alleen voor jou, dus ik dacht oke. Zonder na te denken en hup daar ging ik de regen in. Felix gewoon laten staan, totaal vergeten. hahaha Stond ie daar, iedereen lachen hoorde ik later. Bij de 2e kruising zag ik fel naast mij staan ik zo huhh... Was hele rare actie van mij, erg om gelachen samen.
Volgende dag zijn we naar de grote antiek markt gegaan van San Telmo. Met muzikanten op straat, Tango dansers, of te wel één groot feest.
Volgende dag zijn we de wijk retiro ingegaan alleen was dat vooral het zakendistrict, doorgelopen naar de haven. Erg mooi. ´s Avonds gekookt.
Tijdens het voorbereiden van onze maaltijd, kwam een oude man die in het hostel woont (85 jr) ons vergezellen met een fles wijn. Wij kregen een glaasje, zelf luste hij hem erg graag. Hele verhalen, hoop vragen. Het werd alleen een beetje eentonig, want hij vertelde telkens hetzelfde. Bij zijn laatste glas van zijn fles, gooide hij zijn halve glas over zijn shirt. Wij onze halve pak zout over hem heen gestrooid. Maar het oude meneertje kloekte nog meer wijn achterover, inclusief onze fleswijn. Werd steeds baldadiger en viezer in zijn doen en laten. Pitten spugen enz. Hij heeft ons olijven en wijnfles van kant gemaakt. Zo zat als een schup, viel die in slaap in de stoel. Wijn over zijn broek, schrok weer wakker. Kon nauwelijks opstaan, mochten hem niet helpen. Paar keer aangeboden, dus wij naar de kamer, hadden onze deur nog niet dicht en horen een doffe knal. Ligt dat oude meneertje van 85 jr op de grond, gewoon voorover gevallen neus kapot allemaal bloed. Kortom één teringzooi, wat bleek een klein stiekem borreltje pakt meneer wel vaker....
Dinsdags, volgende dag, zijn we de wijk Palermo ingegaan. Geshopt en bij het restaurant La Cabrera gegeten, enorm lekker...je kreeg zoveel dat we ´s avonds bijna niets meer op hebben.
Vandaag gaan we de wijk San Telmo nog even door en gaan we uiteten bij een goed restaurant... La Plata..
Morgen tas inpakken en dan zullen wij ´s avonds om 22.40 uur het vliegtuig pakken naar Madrid. En vanuit daar binnen 1,5 uur overstappen om naar Schiphol te gaan.

Nou mensen het zit er weer op. Thuis zal ik nog een verhaal erop zetten, wat onze hoogtepunten waren en onze vliegreis!
Wij hebben genoten van onze reis als geen ander en hopen dat jullie genoten hebben van onze verhalen.

Hele dikke kuss
En tot snel!

ps Zien op tegen het temperatuur verschil van 40 graden.

• 15 December 2010 - 17:18

Lambert En Els:

Dat wordt afkicken!! Kou, geen zee, weer aan het werk ....
    tot vrijdag!!!!!!

• 15 December 2010 - 22:03

Jacqueline :

Ken het gevoel, tis goed koud hier..
    Laat ze maar een dikke jas meenemen!!
    Genoten van de verhalen, erg jaloes..
    Vast veels te snel gegaan, ben benieuwd!!
    Goede terugreis!!
    XJacq

• 16 December 2010 - 07:17

Jenneke:

verheug mij erop straks jullie verhalen te horen, lezen was ook erg leuk en de fotoos super.
    Tot vrijdag

• 16 December 2010 - 12:47

Marieke:

Ja zo zijn die maanden voorbij gevlogen hè?!? En dan ook nog van de zon naar de kou.... Goede reis en sterkte met de klimaatswissel en jetlag.

X Marieke

• 16 December 2010 - 13:42

Anouk En Felix:

Wat we vergeten waren om erbij te zetten dat wij nier en bloedworst op hebben. Althans een stukje geproefd!

Ieuwwww... tot morgen!

• 16 December 2010 - 15:09

Franka:

fijne reis en tot morgen

• 16 December 2010 - 18:12

O.Theo-T.Gerry:

Lieve Anouk en Felix,
    We hebben enorm genoten van jullie schitterende verhalen en meteen die foto's er bij, echt geweldig. Wat zullen jullie blij zijn dat jullie deze reis hebben ondernomen,geweldig hoor! Anouk, sorry, nog gefeliciteerd met mama's verjaardag, wilde het op "de" dag doen maar niks van gekomen. Nou, we wensen jullie een heeeeele goede terugreis en laat je maar opwachten met dikke jassen, want hier is 't op dit moment wit, ook mooi!! maar wel een enorme overgang voor jullie. Maar, alles went. Wel thuis en we horen binnenkort de rest van de verhalen nog wel hopen we.Een dikke kus van blijdschap dat alles goed verlopen is in al die landen. Toppie!!!! Doei xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 18 December 2010 - 15:45

Milou:

Welcome back liefjes! Vandaag al fijn geknuffeld.. en vanavond nog veeeel meer!! Kusss