We zijn weer thuis! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Anouk Wildt - WaarBenJij.nu We zijn weer thuis! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Anouk Wildt - WaarBenJij.nu

We zijn weer thuis!

Door: AnoukenFelix

Blijf op de hoogte en volg Anouk

29 December 2010 | Nederland, Nijmegen

Ola Allemaal,

Nog even een klein verhaal ter afsluitingen van onze geweldige reis!
Ten eerste bedankt voor alle leuke reacties en mailtjes gedurende onze reis!
Ten tweede wat geweldig om iedereen weer even te zien en dat we nu weer de mogelijkheid hebben om te bellen na iedereen zonder dat, dat bakken met geld kost.

Nou even kijken, ohja nog wel even een komisch verhaal omtrent de vliegreis.
We hadden namelijk 3 handbagage mee, omdat in één tas al een pakketje met winterkleding zat die wij voordat wij het vliegtuig in gingen, aan konden doen. Voor ons was het namelijk een temperatuur verschil van 40 graden. brrrrr

Nou goed, Fel en ik zaten geinstalleerd in het vliegtuig van Buenos Aires naar Madrid. Ging allemaal prima. Totdat we wilden opstijgen toen vertelde de piloot ons even vriendelijk dat luchtverkeersleiders in Uruguay aan het staken waren, dus dat we 1,5 uur vertraging zouden hebben. Toen keken we elkaar aan, dit gaat niet goed, want onze vlucht van Madrid naar Amsterdam is dan al weg als wij aankomen. Wij vloeken, omdat we helemaal voor ogen hadden om onze vrienden en familie te zien in de kroeg. Na een kwartier wachten meldde de piloot dat hij toch kon opstijgen. Nou toppie, misschien halen we het toch! Hele reis in onzekerheid gezeten of we ons andere vliegtuig zouden halen.
Één uur voordat we gingen landen kregen we door via het scherm in het vliegtuig te horen welke gate we moesten zijn enz. Wat bleek we hadden nog 40 minuten om over te stappen. Wij als een gek dat vliegtuig uit, want dat vliegveld is groot, zo groot dat je met de metro moet naar het andere vliegveld en dat zou alles bij elkaar 30 min duren zonder douane.
Je ziet hem natuurlijk al aankomen. Wij rennen en dan heb je altijd van die mensen die expres in de weg lopen, om gek van te worden. Maar goed we liepen op schema.. Wat alleen even vergeten waren is dat je natuurlijk door die fucking douane moet. En dan heb je al haast en dan lijkt het net of die mensen nog langzamer hun werk doen. En tuurlijk was het bij mij weer niet goed, serieus stond bijna in mijn hempie! Daarna rennen als een dolle naar de gate. Helemaal buiten adem 4 minuten voor vertrektijd komen we aan. Staat er op de gate Parijs, wij vloeken waar is Amsterdam! Op naar die stewardess, zegt ze moet je even op het bord kijken, nou dan krijg je hem helemaal. Wij kijken, staat er GECANCELD! Wij zo, sorry wat??

Ik vond het achteraf ook al zo chaotisch met mensen op het vliegveld, wat bleek door het fijne weer in Nederland konden alle vluchten niet landen. Het was één grote puinzooi, niet normaal, slecht geregeld. Blijkbaar waren de dag ervoor ook al verschillende vluchten gecanceld. 1000 mensen voor ons in de reis, sta je daar, nou ik denk dat het een nachtje madrid word. Ouders gebeld, mogelijkheden bekeken. Waren niet veel mogelijkheden een andere maatschappij en luchthaven boeken, maar goed dat was dan nog eens 200 euro ieder. Top!
Toen kwam ik er ook nog achter dat ik mijn bording pas kwijt was, helemaal top, die lag in de metaaldetecter bij die fijne douane.
Na 2 uur in de rij te staan met bijna allemaal Nederlanders, hoorden fel en ik een meisje in het spaans zachtjes zeggen dat er 2 verdiepingen lager ook een balie was van Iberia om te kijken wat de optie waren.
Dus ik daarheen met onze paspoorten. Een vlucht om 17.00 uur ging toch, dus Iberia wilde om 19.00 uur ook nog een vlucht sturen naar Amsterdam als 17.00 uur goed was gegaan.
Maar goed als wij daar in die rij waren blijven staan hadden we never nooit in dat vliegtuig van 19.00 uur gezeten.
Die meneer aan de balie zei maar mevrouw u hebt u bording pas niet. Ik heb mijn zieligste blik opgezet en hij heeft ervoor gezorgd dat fel en ik in de vlucht zaten van 19.00 uur. Ik zei tegen die meneer: Ik kan u wel een knuffel geven. ahhahahah

Achteraf maar goed dat we niet voor brussel ofzo hadden gekozen, want die ging voor ons vertrek ook dicht. Dan had je dus en 200 euro minder en niet eens in de buurt van Amsterdam namelijk nog steeds in Madrid.

In de lucht van Madrid naar Amsterdam zag je serieus niks, door de sneeuw wolken. Bah.
Hoe meer we gingen dalen, hoe meer sneeuw ons tegemoet kwam...
Gekke huis, maar goed alles is goed gekomen, zelfs onze koffers waren gearriveerd in Amsterdam!

Onze ouders een dikke knuffel gegeven en lekker in ons eigen bedje geslapen...

Al met al waren we blij dat we weer thuis in ons koude kikkerlandje waren. Maar brrr wat is het hier koud!

Dikke kusss Felix en Anouk

• 29 December 2010 - 13:22

O.Theo & T. Gerry:

WELKOM THUIS!!! Wat een afsluiting, tjonge jonge. Maar gelukkig, veilig thuis na supergeweldige ervaringen. Fantastisch wat 'n verhalen en foto's!! Back to reality!! Nou, we wensen jullie een fijne gezellige jaarwisseling, heel veel succes met alles wat jullie hierna gaan doen en tot vanavond! Dikke kus van ons XXXXXXXXXX

• 29 December 2010 - 14:06

Sarah:

Jullie zijn hartstikke gek, op een positieve manier;) haha!! blij dat jullie weer terug zijn!!! xx